- Nieruchomości logistyczne stały się kluczowym czynnikiem rozwoju branży e-commerce, mającym olbrzymi wpływ na poziom obsługi klienta, realizowane marże oraz konkurencyjność – mówi Philippe van der Beken, Goodman Managing Director na Europę kontynentalną

 

Wg szacunków branża podwoi swój obrót w ciągu następnych pięciu lat, wzrost sektora zaś w nieunikniony sposób pociągnie za sobą oddanie do użytku kilkunastu mln mkw. nowej powierzchni logistycznej.

 

W jakim tempie rosną potrzeby tego rynku świadczy to, iż kiedy w 2006 r. Goodman przekazywał Amazonowi jego pierwsze centrum logistyczne w Europie kontynentalnej, wówczas obecny gigant był jeszcze stosunkowo nieznanym graczem w Europie... Goodman był także przy wzrośnie europejskich firm e-commerce takich jak Zalando (branża odzieżowa) oraz Home24 (wyposażenie domu), zdobywając kolejne zlecenia od wszystkich trzech wiodących graczy zajmujących się sprzedażą internetową.

W zeszłym roku Goodman oddał do użytku 140 tys. mkw. powierzchni logistycznej dla takich firm e-commerce jak Cdiscount we Francji, Home24 i eBay w Niemczech oraz Alza.sk na Słowacji.